tiistai 26. helmikuuta 2013

Tunnarit ja ACE

Aamulla tehtiin ulkona taas tunnareita 3 joista kahdella kerralla oma ei ollut edes piilossa. Ekalla kerralla kun oli ei piilotettu oma niin toi taas väärän, mutta en palkannut ja kävin vähän laittamassa lunta päälle.. Toi oman ja taas toisto ettei ollut piilossa ja haisteli ja toi oman! Kyllä se tästä vähitellen.

Sitten eilinen ACE. Rata näytti suunnilleen tältä



Meille rata oli kamalan haastava koska minä jouduin ajattelemaan niin paljon omaa ohjaamistani. Ja tosiaan Kepon kanssa tehtiin vain esteelle 11. asti. 1. taakse jätettiin viiston. Ja mentiin puoleen väliin 1 ja 2 esteen väliin. Sieltä kutsu ja 2 takakierto "kauimmaisen" siivekkeen ympäri jotta saatiin virtaviivaisempi linja 3. putkeen. 4. takakierto + päälle juoksu ja 5. valssi lähellä siivekettä jonka jälkeen koira hyvin haltuun ja 6. putkeen. Siitä 7. takaakierto 8. ja 9 10 väliin persjättö ja 11. viskileikkaus. Meille suuria ongelmia tuotti tuo päälle juoksu josta Harri sitten lopukta sanoikin että koiran vauhtiin ja minun tekniseen osaamisen nähden touhu alkoi mennä jopa vaaralliseksi joten skipattiin se kohta kun muutaman kerran harjoiteltiin sitä erillisenä. Harri kokeili itse myös Kepon kanssa tuota kohtaa ja totesi vaan että tulee tosiaan melkoisen lujaa. Minulle Harri piti puhuttelua aiheesta "Mutta kun minä" joka tarkoittaa sitä että ne ohjaajat jotka tietävät että niiden koirat ovat taitavia lähtevät linjalle mutta kun minä. Minä en kuulemaa saa alkaa sellaiseksi. Olen paras ohjaaja omalle koiralleni. Sitten se totesi vielä että minun pitäisi käydä katsomassa 3 luokan maxi kisoja jotta ymmärtäisin miten nopea koira minulla oikeasti on. Meistä voi tulla vielä vaikka mitä ja kuulemma ohjaajastakin näkyi että tämän hetken alla piilee myös hyvä fyysinen ohjaus.. vaikka ei kyllä eilen siltä tuntunut. Myös ongelmaksi koitui tuo persjättö jossa tosiaan sain pinkoa ihan täysillä jotta ehdin koiran edelle.  No oli taas sellainen maanpinnalle palautus treeni että voih ja huoh. Koirassa ei mitään vikaa mutta minä itse kyllä olin ihan paska :D Nyt otan kyllä tavoitteeksi käydä katsomassa kisoja tässä lähellä ja muiden treenejä jotta opin itse mahdollisimman paljon ohjauksesta! 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti