perjantai 24. helmikuuta 2017

Torstaina tuiskutottista

Ihan jäätävän *aska keli. Lunta polviin asti ja tuiskutti ihan hitokseen lunta.

Uppikselle taas ensin leluun patoamisia, sitten muutama lelu kädessä seuruu. Näissä oli hiljaa. No sitten eteenpäin eli lelu piiloon ja seuraamista -> HUUTO! Voi vattula! Siis kiljuu ihan suoraa huutoa. Koira alas ja uusi yritys -> jatkuu.. Koira alas ja lelu kädessä yksi seuruu. Oli hiljaa. Siitä äkkiä autoon ja mietintä tauko. Vietti -> vietillisesti paska -> ei työskentele mulle vaan palkalle -> ääntelee koska odottaa/vaatii palkkaa. Tässä vaiheessa meinas totaalisesti katketa kasetti.

Kun Uppis oli jo ihan pikku pentu niin minä sanoin ettei se työskentele mulle vaan se tekee palkalle. Lajit mitä se harrastaa vahvistaa tätä sen käytöstä eli palkka on aina jossain muualla kuin mulla. Ne ihmiset joilta apua yritin pyytää sanoi että katsotaan joskus myöhemmin tai tää on vaan vaihe, kyllä se siitä sitten kun ymmärtää että palkan saa vaan mun luvalla. *itut!

Toinen kierros sitten ajatuksena laittaa se valjaisiin ja nostaa vähän tunnetta, (lelu piilossa) -> seuraamaan. No sieltä kilju ujelluksen seasta saatiin pari oikeaa haukkua -> seuraa ja siinähän se huutaa ja haukkuu seuraamisessa. Muutama EI- SEURAA keskustelu ja ääni jäi vähän pienemmäksi -> laumalle vapautus ja tsädääm!! Koira puree ohjaaja, hihnaa yms. Eli ihan hiton sama mitä puree mutta jotain on purtava. EI. ja kun aktiiviinen minuun päin niin kehu -> SEURAA, hiljenee hieman -> vapautus laumalle ja sama puremis paska jatkuu. Muutama keskustelu taas saako purra ja näitä jokunen toisto josta sitten lauman jälkeen sai patukan. Uutta pätkää ja alkoi mennä jo jakeluun ja viimeinen seuruu oli kuulemma tosi hyvä!! Ei ääntä, aktiivinen, korrekti ja hyvä paikka! HUH! Viimeinkin siis viimeinkin joku ymmärsi tän mun ja koiran ongelman ja osasi esittää korjaus ehdotuksia. Tie tulee olemaan *aska, pitkä ja kivinen mutta vihdoinkin mulla on jotain millä alkaa saada koira työskentelemään MINULLE. Kiitos Terhi ja Annina!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti