lauantai 13. helmikuuta 2016

Paimenten tottikset & purut

Tänään molempien koirien purut. Tiistaina treenattiin yliopistolla vähän ja tänään sit meidän omalla hallivuorolla.

Alkuun tein molemmilla tottista.

Uppikselle seuraamista ja vieläkin meinaa se ääni päästä välillä. Ollaan nyt kyllä keskitytty lähinnä siihen suu auki olemiseen :) Tehtiin siis seuraamista sekä lelu taskussa että maassa jotta saatais purujen hallintaan jotain tolkkua..

Jäävät tein peruuttamalla ja kaikki asennot oli mitä halusinkin.

Luoksetulossa lähti jarruttamaan ihan sika kaukaa mutta luisui sitten sen loppumatkan ihan kiinni. Tää ei oo ehkä kovin hyvä koska ulkona jos alkaa jarruttaa niin kaukaa niin sehän jää istumaan kilometrin päähän :O Nyt siis pitää miettiä kannattaako tätä tehdä toistaiseksi hallissa ollenkaan. Tein ensimmäisen lelulle (siis palkka näkyvissä) ja toisen niin että palkka liivin sisällä mutta siinä en tykkää niin paljon ilmeestä...

Kepolle seuraamista ja siis siinä nimenomaan paikkaa. On kyllä siirtynyt jo huimasti taaksepäin mutta nyt en halua et lipsuu sieltä yhtään eteen. Tässä siis raippa apuna jotta ei puske liian eteen.

Noutoja ja nimenomaan palautusta. Pyöräyttää nyt tosi helposti kapulaa joten "vedin" kapulasta samantien kun tuli lähelle.

Sitten muutama kaukon vaihto :)


Puruissa Uppikselle tehtiin otetreeni. Minähän oon päättänyt nyt olla kylmän rauhallinen ohjatessani ja minulle se näköjään tarkoittaa aika passiivista ohjaamista :D Eli ole rauhallinen-> älä puutu jos koira on porsas :D Ai miksi? No kun sitten hermostun ja alan sohlata. Sain vähän kyllä Villeltä noottia miten irrotukset kärsii kun en kontrolloi Uppista istumaan niissä. Rauhat on olleet aavistuksen parempia ainakin mun mielestä tai sit se johtuu siitä kun oon saanu pidettyä oman nupin kasassa. Uppiksen ote siis mennyt toooosiii huonoksi :( Ja vaikka olin tehnyt ennen treeniä seuraamista lelulle joka siis maassa niin kappas ei ollut mitään vaikutusta sitten puruissa. Vaikka ei edes tehty seuraamista vaan pelkkää kontaktia niin tiputteli koko ajan ja toki minä en puuttunut niihin koska oon niin rauhallinen ;) Hupsista :P

Kepo oli taas jotenkin yllättävän hyvä.. Ote on ollut parempi mutta hallinta alkaa vähän karata.. Kepolle kyllä suutuin vähän kun hävisi pa:sta Villen tehdessä häiriöö. Tuntuu että ajokoira ujellus on loppunut pääosin ja jos se aloittaa sillä niin pääsee kuitenkin nopeammin oikealle alueelle :) Varmaan on kuunnellu mun eläkepuheita ja yrittää nyt vähän skarpata :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti